نقش فعالیت های پرورشی در تحقق ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین
کد مقاله : 1000-CNF
نویسندگان
وحید پوراصفهانی، وحید پوراصفهانی *
معلم ابتدایی
چکیده مقاله
امروزه تنها‌آموزش صرف رمز موفقیت نظام‌های‌آموزشی نیست. همان‌طور‌که از نام وزارت آموزش و پرورش برمی آید،‌آموزش به ‌همراه‌ پرورش جزیی جدایی‌ناپذیر‌هستند،‌ به‌طوریکه در‌کشور‌ما این‌اهمیت در‌اهداف سند تحول بنیادین‌آموزش وپرورش به روشنی هویداست، ‌لذا معلمان و به ویژه معاونان پرورشی ما نقش بسیار زیادی در شکل-گیری ‌شخصیت ‌تربیت ‌یافته دانش‌آموزان ‌دارند.‌ از‌آنجا که دوره ابتدایی اساسی‌ترین مقطع تحصیلی‌آموزش در سراسر جهان محسوب می‌شود، لذا با توجه به اهمیت فعالیت‌های پرورشی در رشد هویت فرد و نیز دستیابی به موضوع خود شناسی دانش‌آموزان مطلوب است، مدارس‌ وکلاس های ما با یاری معلمان و‌معاونان پرورشی مدیر و‌ والدین با فرض حمایت های مسئولان آموزش وپرورش فضایی هم آموزشی و هم پرورشی شود؛ زیرا در قالب همین فعالیت‌های پر‌ورشی است که استعداد های دانش‌آموزان شکوفا می شود. این مقاله‌ از نوع پژوهشی و اطلاعات با تکیه بر محاسبات همبستگی درجامعه‌آماری دانش‌آموزان دوره‌دوم ابتدایی شهر قم و نمونه‌آماری انتخاب یک مدرسه با این ویژگی، جمع‌آوری شده است، هدف از این مقاله بررسی نقش فعالیت‌های پرورشی در‌تحقق ساحت‌ های‌تربیتی سند تحول بنیادین تدوین شده و از تجزیه وتحلیل مطالب نتیجه پژوهش بر‌این قرار است که برای دستیابی به آموزش وپرورش پیشرو در همه‌ی زمینه‌ها و نه صرفا آموزشی و نیر برای تحقق ساحت‌‌های تربیتی سند تحول بنیادین و‌اهمیت دستیابی به آن برای داشتن مدارس و نظام‌آموزشی نمونه ضروری است؛ به فعالیت‌های پرورشی در‌‌زمینه‌های‌‌‌ اعتقادی، عبادی واخلاقی‌، زیبایی‌شناسی و‌هنری،‌ زیستی‌و بدنی ، اجتماعی و‌سیاسی‌، اقتصادی وحرفه‌ای‌‌ ‌و‌علمی ‌و فناورانه توجه ویژه‌ای داشت.
کلیدواژه ها
فعالیت‌های پرورشی، ساحت‌های تربیتی، سند تحول بنیادین، دوره ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر