چگونگی استفادهی موثر از پاورپوینت در کلاسهای آموزش روانشناسی و مشاوره |
کد مقاله : 1004-CNF |
نویسندگان |
پرستو صالحی * آموزش کودکان استثنایی، دانشکده تخصصی، دانشگاه فرهنگیان،سنندج،ایران |
چکیده مقاله |
نرمافزار پاورپوینت یکی از ابزارهای مورد استفاده در کلاسهای آموزشی است. هدف پژوهش ارائهی راهکارهایی برای استفاده موثر از نرمافزار پاورپوینت در کلاسهای آموزش مشاوره و روانشناسی میباشد. گردآوری دادهها با استفاده از روش اسنادی-کتابخانهای و مشاهده مستقیم صورت گرفت. روش دستیابی به یافتهها بهشیوهای تحلیلی با استفاده از ترکیب موضوعات در دو زمینهی استفادهی موثر از پاورپوینت و اصول روانشناسی و یادگیری میباشد. برای این منظور، منابع مختلفی در رابطه با استفاده از پاورپوینت در کلاسها و اصول یادگیری و روانشناسی مورد مطالعه قرار گرفت همچنین پاورپوینتهای مختلف به صورت مستقیم و در موقعیت مشاهده شد. سپس قسمتهایی از دانش روانشناسی و اصول یادگیری که در آموزش بهوسیلهی پاورپوینت تاثیر گذاراند بررسی شد. با تحلیل و ترکیب مطالب گردآوری شده، تعدادی راهبرد در رابطه با افزایش کارایی نرمافزار پاورپوینت در کلاسهای آموزشی ارائه گردید. یافتههای بهدست آمده در دو بخش ارائه شد: راهبردهای مربوط به محتوای متن و راهبردهای مربوط به ویژگیهای بصری در اسلایدهای پاورپوینت |
کلیدواژه ها |
پاورپوینت، توجه، کلاسهای آموزشی، روانشناسی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |