Covid-19پاسخ فناوری به بحران: نقش مشاوره الکترونیکی پس از
کد مقاله : 1005-CNF
نویسندگان
مهرداد دست رس *
دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح شهر ری
چکیده مقاله
مقاله حاضر به روش مروری- کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف این مطالعه بررسی خدمات و رویکرد های نوین مشاوره و راهنمایی از زمان شروع کرونا تا به امروز است. بحران کرونا ضربات بسیاری به امر آموزش و روند یادگیری در جهان وارد کرد. تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی باعث ایجاد صدماتی در همه افراد، به خصوص دانش آموزان گردید. این امر موجب ظهور وتوجه هرچه بیشتر به فناوری شد. معلمان و مشاوران با ایجاد بستر های مناسب به سمت ایجاد نوآوری های آموزشی با استفاده از فناوری روز پرداختند. نتایج حاکی از این است که فناوری های مدرن و ابزارهای رسانه ای به کلیدی اصلی وکاربردی برای آموزش در طول همه گیری کرونا و بعد از آن تبدیل شدند. آموزش و ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی نیز با استفاده از این رویکرد نوین آموزشی، در طول همه گیری کرونا خدمات خود را ارائه داده؛ و در پساکرونا این رویکرد به عنوان رویکردی موثر و مفید ادامه یافته که نتایج و آثار آن مورد بررسی قرار می گیرند.
کلیدواژه ها
پساکرونا، فناوری، مشاوره و راهنمایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر