کج فهمی رایج در آموزش و کاربرد راهنمایی و مشاوره
کد مقاله : 1006-CNF
نویسندگان
مهرداد دست رس *
دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح شهر ری
چکیده مقاله
مقاله حاضر به روش مروری- کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. این مطالعه تعاریفی از بدفهمی وریشه یابی بعضی از این بدفهمی ها را نمایان میکند. هدف اصلی این مقاله، بررسی کج فهمی هایی است که در آموزش و کاربرد راهنمایی و مشاوره انجام شده است. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی SID، scholar G و موتور جستجوی گوگل بدست آمده است .که این نتایج بدست آمده نشان داده‌اند، کج فهمی های رایج در امر مشاوره شامل: برداشت شخصی از موضوع، عدم توجه به تفاوت های فرهنگی، ابهام موضوع و.. می شود. کج فهمی شامل طیفی گسترده از مفاهیم علمی بوده که معطوف به یک رشته واحد نیست، تمامی رشته ها در همه ی سطوح، متاثر از نتایج این ایراد هستند؛ به همین علت، پی بردن به کج فهمی در هر رشته وهر زمینه از مفاهیم بشری، امری حیاتی بوده که متخصصان و پژوهشگران آموزشی بر آن تاکیید کرده اند.
کلیدواژه ها
کج فهمی، کاربرد راهنمایی، کاربرد مشاوره
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر