مطالعه و بررسی اختلال نوشتن (کند نویسی)
کد مقاله : 1023-CNF
نویسندگان
زهرا رنجبر *1، مائده معظمی گودرزی2
1دانشگاه فرهنگیان عترت واوان
2دانشگاه فرهنگیان واحد عترت واوان
چکیده مقاله
هدف از انجام این پژوهش ارائه راهکارهایی برای تقویت و فعال سازی دانش آموزان در نوشتن است.
مشکلات دانش آموزان نوشتن می توان به علت اختلال در نوشتن باشد که انواع مختلفی دارد« قرینه نویسی ، معکوس نویسی، کند نویسی و ...». تمرین های متناسب با این خطاها در نظر گرفته شد و تا حدودی که امکان داشت و شرا یط آن هم فراهم بود راه حل های حل این مشکل روی دانش آموز پیاده شد. پس از بررسی های زیاد علل مشکل دانش آموز را در موارد زیر پیدا کردیم: عدم انگیزه در نوشتن تکالیف و املا، بی توجهی به درس معلم، نداشتن توجه و تمرکز به هنگام انجام تکلیف و املا، عدم یادگیری برخی مطالب پایه در مقاطع قبل. برای حل این مشکل راه حل های زیر را به کمک معلم عملی کردیم: پرهیز از سرزنش دانش آموز، تلاش برای تغییر دانش آموز به گوش دادن با دقت، تلاش برای جلب توجه و تمرکز دانش آموز نسبت به گفتار معلم، استفاده از تشویق، استفاده از روش ها ی مشارکتی در تدریس و ... با اجرای این راه حل ها کم کم علائم بهبود مشکل در رفتار دانش آموزان ظاهر شد.
کلیدواژه ها
اختلال یادگیری_ اختلال نوشتن_ کند نویسی _درمان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی