کارورزی و اثر آن بر کسب تجربه مفید |
کد مقاله : 1028-CNF |
نویسندگان |
رضا بیات * دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
برنامه درسی کارورزی به عنوان یکی از عرصه های مهم مواجهه دانشجو معلمان با واقعیت های اجرا در موقعیت مدرسه طراحی و جهت تربیت معلمان به اجرا گذاشته شده است. این برنامه با زمان 512 ساعت بیش از 12 درصد زمان آموزش دانشجو معلمان را به خود اختصاص داده است. منظور اصلی این برنامه، فراهم کردن فرصت برای عمل بر اساس نظریه در موقعیت واقعی به عنوان معلم فکور است. کارورزی معلمان از سال 1900 میالدی در آمریکا شروع شد و شامل تجربیات آموزشی مبتنی بر کار میباشد. برنامه هایی با عناوین از مدرسه تا کار، در جستجوی کار، آموزش شیوه ِ های نوین تدریس و.... در حرف معلمی از بهترین شیوه های آموزش ضمن خدمت محسوب میگردد. مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر کارورزی حرفهای در توسعه حرفه ای معلمان انجام شده است. کارورزی مهارت زندگی حرفه و شغلی است. در استفاده از ابزارهای ساده روزه مره نیز، افراد برای تسلط بر ابزار به خودکار آموزی می پردازد. امروزه کارورزی در حرفه ای چون معلمی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. مفهوم کارورزی در تربیت معلم، عملی کردن مطالب نظری همراه با تمرین های متعدد و مکرر برای رسیدن به مهارت های عملی تدریس است. برخی از اهالی فن کارورزی را یک الگوی تفکر در کنش معرفی کرده و معتقدند این فرایند منتج به تربیت کاورز متفکر خواهد شد. |
کلیدواژه ها |
کارورزی، معلمان، مدرسه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |