بررسی نحوه حل مشکل درشت نویسی در بین دانش‌آموزان: یک مطالعه اقدام پژوهی
کد مقاله : 1039-CNF
نویسندگان
سیده مریم موسوی *1، رقیه علائی2
1دانشگاه فرهنگیان مرکز عترت واوان
2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
یکی از مشکلاتی که معمولا در دانش‌آموزان دیده می شود ، مشکلات مربوط به بد خطی است.هدف مطالعه حاضر حل مشکل درشت نویسی یکی از دانش اموزان مقطع ابتدایی استان تهران (شهرستان شهریار) در پایه دوم می باشد.پژوهش حاضر با رویکرد اقدام پژوهی درسه بعد تشخیص،اجرا و ارزیابی نتایج انجام شده است.شیوه های جمع اوری اطلاعات مشاهدات میدانی و مصاحبه نیمه ساختار یافته می باشد.نتایج نشان دادند که از جمله علل درشت نویسی دانش اموز مورد نظر ، ضعف عضلات دست دانش اموز ،راهنمایی های اشتباه والدین و شیوه نادرست در دست گرفتن مداد بودند.در ادامه پژوهش با ارائه راهکار هایی از قبیل تمرینات دست ورزی ، جذب همکاری والدین ،مشاوره با دانش اموز جهت حفظ عزت نفس تحصیلی و انگیزه برای تغییر و در نهایت ارائه راحت نویس انگشتی سعی بر حل مشکل دانش اموز شد. با توجه به اجرای راهکار ها و پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی ،تغییرات در خط نوشتاری دانش اموز مورد نظر مشاهده شد و خط نوشتاری دانش اموز تا حد قابل قبولی بهبود یافت.
کلیدواژه ها
بد خطی، درشت نویسی، ضعف عضلات، راحت نویس انگشتی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر