تسهیل یادگیری درس سبک زندگی در کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم |
کد مقاله : 1040-CNF |
نویسندگان |
مهدیه لطفی نیا *1، عادل سلیمانی2 1دانشجوی پردیس شهید صدوقی کرمانشاه دانشگاه فرهنگیان 2مدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید صدوقی کرمانشاه |
چکیده مقاله |
هدف کلی پژوهش کیفی حاضر که به روش مشارکتی انجام شده است,تسهیل یادگیری درس سبک زندگی در کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم متوسطه اول با رویکرد درس پژوهی است.جامعه آماری پژوهش حاضر 32دانش آموز دختر پایه هفتم متوسطه اول دبیرستان شهید شمشادیان در استان کرمانشاه ناحیه 2 می باشد. داده های پژوهش حاضر به کمک مصاحبه نیمه ساختار مند و مشاهده توسط اعضای تیم سه نفره درس پژوهی در دو مرحله نقد و بررسی ,جمع آوری گردید تا داده ها به اشباع نظری برسد. اعضای تیم در دو مرحله در قالب دو تدریس اول و دوم به بررسی طرح درس و اجرای آن پرداختد.. در تدریس از روش های سخنرانی ,بارش فکری و 5e استفاده شد,که استفاده از این روش ها باعث افزایش کیفیت تدریس و تحقق هدف های رفتاری طرح درس شد.فرایند تجزیه و تحلیل داده ها توسط کدگذاری های باز ,محوری و گزینشی انجام شد و تعداد کد های باز 70 ,محوری 9 و 3 گزینشی حاصل شد.نتایج بدست آمده از تدریس اول و دوم نشان داد که یکسری عوامل از جمله شایستگی های آموزشی ,مهارت های ارتباطی و مهارت های مدیریتی بر تسهیل یادگیری درس سبک زندگی از تفکر و سبک زندگی پایه هفتم متوسطه اول تاثیر گذار است. |
کلیدواژه ها |
کلید وازه:درس پژوهی ,توسعه حرفه ای ,تفکر و سبک زندگی ,روش ساختن گرایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |