تسهیل یادگیری درس سبک زندگی در کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم
کد مقاله : 1040-CNF
نویسندگان
مهدیه لطفی نیا *1، عادل سلیمانی2
1دانشجوی پردیس شهید صدوقی کرمانشاه دانشگاه فرهنگیان
2مدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید صدوقی کرمانشاه
چکیده مقاله
هدف کلی پژوهش کیفی حاضر که به روش مشارکتی انجام شده است,تسهیل یادگیری درس سبک زندگی در کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم متوسطه اول با رویکرد درس پژوهی است.جامعه آماری پژوهش حاضر 32دانش آموز دختر پایه هفتم متوسطه اول دبیرستان شهید شمشادیان در استان کرمانشاه ناحیه 2 می باشد. داده های پژوهش حاضر به کمک مصاحبه نیمه ساختار مند و مشاهده توسط اعضای تیم سه نفره درس پژوهی در دو مرحله نقد و بررسی ,جمع آوری گردید تا داده ها به اشباع نظری برسد. اعضای تیم در دو مرحله در قالب دو تدریس اول و دوم به بررسی طرح درس و اجرای آن پرداختد.. در تدریس از روش های سخنرانی ,بارش فکری و 5e استفاده شد,که استفاده از این روش ها باعث افزایش کیفیت تدریس و تحقق هدف های رفتاری طرح درس شد.فرایند تجزیه و تحلیل داده ها توسط کدگذاری های باز ,محوری و گزینشی انجام شد و تعداد کد های باز 70 ,محوری 9 و 3 گزینشی حاصل شد.نتایج بدست آمده از تدریس اول و دوم نشان داد که یکسری عوامل از جمله شایستگی های آموزشی ,مهارت های ارتباطی و مهارت های مدیریتی بر تسهیل یادگیری درس سبک زندگی از تفکر و سبک زندگی پایه هفتم متوسطه اول تاثیر گذار است.
کلیدواژه ها
کلید وازه:درس پژوهی ,توسعه حرفه ای ,تفکر و سبک زندگی ,روش ساختن گرایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر