تسهیل یادگیری درس حافظه و علل فراموشی در دانش آموزان پایه یازدهم رشته انسانی
کد مقاله : 1041-CNF
نویسندگان
یاسمن عزیزی خشکرودی *، عادل سلیمانی
ایران،کرمانشاه،دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید صدوقی کرمانشاه
چکیده مقاله
هدف کلی پژوهش کیفی حاضر که با رویکرد درس پژوهی مشارکتی انجام شده است تسهیل یادگیری درس حافظه و علل فراموشی کتاب روانشناسی پایه یازدهم انسانی می باشد. جامعه آماری تحقیق ۱۶ نفر از دانش آموزان پایه یازدهم انسانی دبیرستان دکتر علی شریعتی در شهرستان و استان کرمانشاه است. تیم درس پژوهی در این تحقیق داده ها را از طریق مشاهده و مصاحبه نیمه ساختار مند طی دو مرحله طراحی آموزشی و اجرایی، مورد بررسی قرار دادند تا داده ها به اشباع نظری برسد . فرایند تجزیه و تحلیل داده ها توسط کد گذاری های متعارف انجام شد و تعداد ۷۰ کد باز و ۱۱ کدمحوری و ۴ کد گزینشی نتایج نشان داد که مهارت های حرفه ای و ارتباطی معلمان و همچنین مدیریت کلاس به صورت مشارکتی(کدهای گزینشی) و استفاده از مواد و رسانه های آموزشی و آراستگی ظاهری معلم(کدهای محوری) در تسهیل یادگیری درس فوق ذکر اثرگذار است.
کلیدواژه ها
درس پژوهی، توسعه حرفه ای، کتاب روانشناسی، کیفیت آموزشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر