تسهیل یادگیری درس خودآگاهی کتاب تفکر و سبک زندگی |
کد مقاله : 1051-CNF |
نویسندگان |
انیتا جلیلیان *1، عادل سلیمانی2 1دانشجو دانشگاه فرهنگیان 2مدرس دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
هدف کلی پژوهش کیفی حاضر که به روش مشارکتی انجام شده است، تسهیل یادگیری درس خودآگاهی کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم با رویکرد درس پژوهی است. جامعه آماری پژوهش حاضر30 دانش آموز دختر پایه هفتم استان کرمانشاه می باشد. تیم درس پژوهی در این تحقیق داده ها را از طریق مشاهده و مصاحبه نیمه ساختارمند طی دو مرحله آموزشی و اجرا مورد نقد و برسی قرار دادند تا داده ها به اشباع نظری برسند. فرایند تجزیه و تحلیل داده ها توسط کد گذاری های متعارف انجام شدو تعداد80 کد باز،10 کد محوری و3کدگزینشی حاصل گردید.نتایج به دست آمده از تدریس اول و دوم بیانگر این است که مهارت های قبل از تدریس شامل: ظاهر معلم، وسایل کمک، طرح درس و موقعیت عاطفی ،مهارت های حین تدریس شامل : مهارت های غیرکلامی، نقاط ضعف تدریس، نقاط قوت تدریس و مهارت های ارتباطی ، مهارت های بعد از تدریس شامل مهارت های جمع بندی و ارزشیابی در بهبود یادگیری درس خودآگاهی کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم اثر گذار بود. |
کلیدواژه ها |
درس پژوهی،توسعه حرفه ای،کیفیت یادگیری،تفکر و سبک زندگی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |