تسهیل فرایند یادگیری درس مطالعه و یادگیری
کد مقاله : 1092-CNF
نویسندگان
مژگان قدمی *1، عادل سلیمانی2، ثنا کریمی پور3
1دانشجوی رشته مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان شهید صدوقی کرمانشاه
2مدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید صدوقی کرمانشاه
3دانشجوی کارشناسی رشته مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان شهید صدوقی کرمانشاه
چکیده مقاله
هدف کلی پژوهش حاضر که با رویکرد درس پژوهی مشارکتی انجام شده است تسهیل یادگیری درس مطالعه و یادگیری کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم می باشد. جامعه آماری تحقیق 30 دانش آموز مدرسه ترنم و شهر کرمانشاه می باشد. تیم درس پژوهی در این تحقیق داده ها را از طریق مشاهده و مصاحبه نیمه ساختارمند طی دو مرحله طراحی آموزشی و اجرا مورد نقد و بررسی قرار دادند تا داده ها به اشباع نظری برسند. فرایند تجزیه و تحلیل داده ها توسط کدگذاری های متعارف انجام شد و تعداد 157 کد باز و 11 کد محوری و 4 کد گزینشی می باشد. نتایج نشان داد عوامل مواد آموزشی، مهارت طرح درس نویسی، مهارت تبیین اهداف آموزشی، مهارت کلامی، مهارت زبان بدن، مهارت تعامل اثربخش، نظم و هماهنگی، مهارت مدیریت کلاس، مهارت زمان بندی، مهارت ارزشیابی، مهارت تعیین تکلیف، مهارت های تولید محتوا، مهارت های ارتباطی، مهارت های مدیریتی، سنجش و یادگیری در تسهیل یادگیری فوق ذکر اثرگذار است.
کلیدواژه ها
درس پژوهی، توسعه حرفه ای، کتاب تفکر و سبک زندگی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر